Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday 23 November 2011

Pagi-Pagi Yang Menenangkan

Nampaknya pagi ni aku terpaksa memontengkan diri aku dari pergi kerja. Tapi bukan saja-saja aku ponteng k. Banyak lagi urusan yang aku perlu selesaikan. Kalau sesiapa yang kenal aku memang da faham dengan perangai suka bertangguh aku ni. Antara yang aku kene buat hari ni...

1) Kene pergi bayar duit installment kereta.
2) Kena pegi ambil agreement kereta.
3) Kena pergi ambil borang penilaian kat poli sebab lecturer tak datang.

Tapi, bukan tu je ade jugak tugas sampingan yang Puan Emak da bagi kat aku. First of all, kena anta adik aku pegi sekola nak spm. Pastu balik baru nak rilek-rilek kena pegi beli sarapan pulak. Aku ni memang jenis nak suruh pergi kedai memang leceh sikit. Suruh benda lain ok lagi, hatta suruh mengecat rumah pun aku lagi rela.


Puan Emak : Bang, ko pergi beli nasi lemak kat kedai depan tu.


Aku            : Ok. jom la.( aku tak kan pegi kedai sorang2 sebab biasanya aku just tunggu kt motor or kereta)


Puan Emak : Haa,tunggu jap mama siap2kn kerja kat dapur dulu.


Aku            : Alaaaa, tapi abang pakai seluar pendek je ni.


Puan Emak : Ko tukar la seluar panjang.


Aku            : Malas la nak tukar seluar panjang.


Puan Emak : Dah tu pakai je la seluar pendek tu.


Aku           : Eh, mana bole pakai seluar pendek. Aurat ni.


Puan Emak : haihhh,,Pijak ko kang.



HAHAHAHAHAHAHA.


Lastly, aku tak payah pergi kedai dan aku tetap dapat bersarapan kentang goreng berserta sosej. Thanx to Puan Emak yang SUPERB!!

#AKU MEMANG PEMALAS YANG ABADI

No comments:

Post a Comment