Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday 9 August 2011

Aku TAK Tahan... (Hanya yg hebat je bole bace smpai habis)

Fakta cerita
Cerita ni berlaku time aku sem 1. Kejadian dilaporkan berlaku di asrama Politeknik Shah Alam atau kalao bdak2 poli shah alam Pggil KAMSIS. Blok SENTOSA aras 2 nombor bilik ak da xingat..

Setiap bilik duk 3 org je.tp,ntah cane bole bertambah jd 4 org. Yg asal blik ni ak,man ngan acik je. Tp ade sesat plak sorang ni amy nme die.. padahal bilik die dpan bilik aku je. Ntah cane melekat bilik aku. Xnak blik plak tu walaupon mcm2 taktik dilancarkan.Wat semak je. Da la xd function. Tido katil aku plak tu. .tensen2.( Sori amy.gurau2 di bulan ramadhan..hahaha)

Ktorang stiap mmgu kalo xd papehal berkaitan dgn asrama atao pape je ktorang mmg akan blik umah msing2.tp kalo de aktiviti yg kene join mmg xblik r lagi2 kalo ak dgr PUSAT ISLAM  ade wt pape ujung mggu mmg la aku berusaha utk turut tidak menghadirkan diri. Itu la komitmen ak terhadap PUSAT ISLAM POLITEKNIK SHAH ALAM. (ni kalo de mkcik2 bce ni msti dorang mnx no fon utk anak dara dorang.hahaha)


Nak dijadikan cerita mggu ni ade Hari Sukan. Event ni dorang wt hari sbtu. Aku dlam hati da malas gler da. Bek blik umah layan Shin Chan ngan Doraemon lagi bgus. Aku sboleh2 nk blik jgk tp memikirkn nk kene bayar sndiri teksi g ktm batu 3 tu aku tros mengkanselkan niat murni aku tu. Lagipon roomate2 aku sume pujuk ckp xpyah blik. Duk kamsis (nme pggilan asrama yg konon bole wt org rmai teruja) lagi best, bole lepak kafe yg kalo dtg lmbt makanan abis tu, pastu bole jalan2 g 7e yg jauh tp mnjadi tumpuan ramai anak2 muda yg dating di jejantas utk kesana. Yang penting bole lepak tasik poli yg amat harum menusuk kalbu,dipenuhi ikan2 comel yg kelaparan serta bunga2an bak musim bunga di oversea sane.(Betoll x tipu kali ni)

nk dijadikan cerita, (mesti korang tensen,pnye la panjang bce bru nk jdi cerita ke.sorila.haha) ktorang berempat pon xblik la mggu ni. Malam tu pon xde nye la nk tido awal. Time xd class pon tido lambat,inikan plak esoknye cuti. Mcam2 r ktorang buat, lagipon mmber blik aku man tu de jawatan ape ntah kt rumah sukan die. kene r tolong die wt bnde2 utk prepare utk penyokong umah sukan die sok. haa, lpe nk bgtao yg amy pon de amik bhagian acara tarik tali x silap aku. Pas,da siap yg wt MAN pnye bende alah tu sume ktorang xtido trus,de r mnde2 ktorang wat mcm mengait,bermain layang2,cat umah lecturer. Banyak agy la ssh nk senaraikan sume.

Dalam nk subuh cmtu bru ktorang tido...

Tengah nyenyak2 tido tu tbe de announcemet "PERHATIAN2,SEMUA DIMINTA TURUN DAN BERKUMPUL DI PADANG" suara2 halus tersbut berulang berkali2. Ak pon tgk AMY ngan ACIK dorang sedap je tido tanpa rase bersalah lngsung. Ak pon smbung la tido lagi. Namun x berapa lame lpas tu ak rase AMY kjutkan aku ngan ACIK ajak turun g padan. Haa,tu la sape suruh g tulis name smlam kn x pasal kene pegi. Aku da nekad xnak pg, aku da la mngantok gler. Aku amik keputusan nk tido je dlam bilik. Kesian amy kene turun sorang2.hahahaha

Aku pon truskan sesi tido tnpe mnghiraukan sape2. Kusangkan panas hgga keptang,rupa2nye tgahari da ujan.
Ade lagi announcement yg dengki ngan aku. Siot btol r. Da r suara xsdap. Sibuk je nk ckp. Orang tu pon ckp mcm ni "SEMUA DIMINTA TURUN SEKARANG.SEBENTAR LAGI KAMI AKAN MENUTUP SEMUA BEKALAN ELEKTRIK".. Xlame lepastu Acik da duk gegar ak ajak turun. Tpi ak tetap berdegil nk tido gak dlam bilik. Lantak r dorang nk bakar trus ke blok ni, ak tetap nk tido. Last2 tggal aku sorang dlam bilik.

Ku sangkakan panas hingga ke petang,rpe2nye bkan ujan je siap puting beliung ngan taufan EL NINO lagi. PAPP! Letrik xd..aduhh,dengki gler siot. Time da pkul 10 lebih cmtu. Panas plak tu. Ak try gak nk tido tp xbole. Siot tol la. Ase nk mencarut je. Nseb bek ak ni jenis yg PENYABAR dan BERIMAN (padahal da mcm2 ak mencarut siap pkai bahasa uganda lagi).Pastu aku ingat nk kuar g mandi sejukkan badan. Sekali pintu kunci dr luar r plak. Ni msti Acik trlupa ak then trus kunci dr luar.

Aku da xtao nk wtpe. Pastu, aku tgk MAN de tggal laptop. Cantik r cmtu. bole layan movie dlu. Pastu ak tgk r movie seroud dua,nseb bek bateri da charge full kata aku yg bermain di fikiran (da mcm novel la plak).
Tngah best tgk tu,tbe2 rase nk kencing r plak. WAH,time2 ni lak nk wt hal. Siyes ak da xtao nk wt cane. Aku pn msj acik...

     AKU : Cik lame lagi ke??
     ACIK : Lame lagi r ni..

Ah siot la,ak da xtahan da ni. aku pon smpai terfikir nk buang ikot tngkap je. Bukan ade org pon,sume org trun g padang. Tapi xbole2,ak kene jage reputasi aku sbgai lelaki paling sopan 2010. Aku pon wt2 lpe perasaan nk membuang tu dgn layan movie blik. Pastu da dkat 12 lebih aku da xtahan gler ni. Lagi truk dari yg td. Ak pon msj ACIK lagi..

     AKU  :Wei,lame lagi x?Ak nk terkencing ni..
     ACIK :Da abis da.Ni tgh lepak kafe ko trun r bawah.

Alamak die bole plak lepak kafe. PASTU,ajak turun plak tu. Da r kurung ak dlam bilik ni. cane ak nk kua. Nak wt cne ni ak da xtahan gler ni. Aku rasa kalo aku gerak sket je msti terkeluar semua ni. Aku fikir kaw2 pnye cne nk membuang tanpe mecalarkan reputasi aku. Tibe2 je aku rase da xnk kencing. Aku rase bebas yg amat sgt. Seperti burng merpati yg dlepaskan ke udara. Tanpa diselubungi rasa kencing. YAAAY!!!

Dalam 15 minit cmtu ACIK dgn AMY pon smpai dan bukak pintu. Acik msuk2 je tros ckp "wei,sori2.Aku lupe lak terkunci ko kt dlam.ko bkan nk bgtao aku ko xbole kluar.hahahaha." Aku pon ckp blik "Xpe2 r.Ak pon ok je ni." Acik blik ckp "Eh,td ko kate nk g kencing??g r cpat.kang banjir plak bilik ni." Aku pon kene r ckp jgk kan "Alaaa,xpe la.Tu tadi.ni skrg da ok da."

X lame lpas tu ACIK jerit "WOI!! NI AIR OREN SAPE DALAM BOTOL NI!! PANAS LAGI PLAK TU!!!!!"

Aku pon gelak mcm nk muntah da time tu..ak ckp blik kt die.....


"SORI BRO!! AKU TAK TAHAN!! HAHAHAHA"











2 comments: